mardi 22 mars 2011

A BABA RUḤ

Ur k-fkiɣ yelli neɣ mmi                              Je n'ai eu ni fille ni fils
A k-ilin s idisan-ik                                     Qui te tiendraient compagnie
Axxam-ik d lexlawi                                 Ta demeure fut forêt hostile
Ɣer ɣur-ek ṭjuṛ d arraw-ik                   Tu as les arbres pour enfants.
Mačči d lɣerḍ-iw tigi                             Ces calamités ne sont pas mon voeu.            
Ugiɣ-tent bɣant-iyi                                    Je les repousse, elles me convoitent.
A baba ggan-iyi                                            Père guette-moi.
Aqliyi-n deg webrid-ik                                    Me voici sur ton chemin

Ula i d am-nniɣ                                         Que puis-je te dire, ma soeur,
A weltma yif-aɣ Ṛebbi                              Les Cieux dominent notre destin!
Ula i d am-ḥkiɣ                                         Que puis-je te raconter,
S lḥif i d-nelmed tikli                                 La misère fut notre nourrice au premier pas.
Di lǧerra-s ḥseb-iyi rniɣ                            Sur la voie du défunt considére-moi en chemin,
Iqeḍeɛ-iyi-d lehlak kniɣ                            Le mal m'a atteint, je fléchis,
Ur friḥeɣ ur zhiɣ                                        Je n'ai eu ni joie, ni distraction,
Ḥader ccan ad am-iruḥ                              Prends garde que  l'honneur ne t'echappe.

A  baba  ṛuḥ                                                Va père, va
Ruḥ a win ḥemmleɣ ruḥ                              Va, toi que j'aime tant, va!

Ula di lemnam                                            Même dans le rêve
Anda-t w'ihennan deg-neɣ                         Qui de nous a connu l'apaisement?
Lḥzen gg wexxam                                      Deuil sur notre foyer,
Si tesga yugi ad yeffeɣ                              Il refuse d'en quitter le coeur.
Ifettet ak wayen nessaram                        Notre espérance s'est émiettée.
S zzuṛ yesberber-d ṭṭlam                            En hâte les ténèbres s'abattent,
Ibubb-d leɣmam                                         Montées de lourdes brumes.
Akka a mmi id yir ṣṣbuḥ                            Quel mauvais présage!

A baba ruḥ                                                  Va, père, va,
Ṛuḥ a win ḥemmleɣ ṛuḥ                              Va, toi que j'aime tant, va.


Lḥif ɣef lḥif                                                Misère sur misère
Yal taluft tɛerḍ-ed weltma-s                     Chaque peine convie sa soeur
Ur d-tger asurif                                         Jamais le répis n'engagea son pas
Talwit aɣ-d-tedhen layas                          Qui nous caresserais de son espérance
Segmi iɣ-yeḥeb wasif                                Depuis que  nous charrie la tourmente,
Ur aɣ-yečči ur aɣ-yeḍliq f rrif                   Elle ne nous a ni engloutis ni jetés sur la rive
Nezga nesḥissif                                         Toujours pris dans le remous,
Ulac tiɣmert ur ɣ-ncuḥ                              Aucun malheur ne nous épargné.

A baba ruḥ                                                 Va, père, va
Ṛuḥ awin ḥemmleɣ ṛuḥ                              Va, toi que j'aime tant, va.

 Ulac wi yeftin                                            Nul parmi nous n'eu de descendence
A s-nini ad d-yeɣrem wayeḍ                     Pour prétendre combler la perte d'un autre
Ah ya Ṛebbi aḥnin                                    Oh, Dieu le clément,
Amek akka s tigi tɛemmdeḍ                    Comment l'avez vous accépté?
Ur njehhel ur neqqar amin                       Ni croyance, ni impiété,
Ur nettɛuzzu yal ddin                                Et nous n'idolatrons aucune religion.
Ad neṛǧu ar ɣ-awin                                   Nous attendons que l'on nous emmène
Ad neḍfer iɛzizen ɣef ṛṛuḥ                        Rejoindre nos chèrs prédécesseurs.

A baba ṛuḥ                                                 Va, père, va,
Ṛuḥ a win ḥemmleɣ ṛuḥ                             Va, toi que j'aime tant, va.

chanson de Matoub Lounes

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire